Svarar syrran som Celie?

tiden bara rinner ut ur händerna. Jag är ledig för första gången på vädligt länge.
entligen kan jag ligga i sängen hela dagen utan att göra ett piss och bara vila ut. hur skönt som hällst

Men jag tänkte att jag skulle besvara frågorna som celie fick sin egna frågestund och sedan gämföra här på bloggen med celies svar! tror ni att jag kommer svara ungefär som Celie? eller har jag kanske totalt tappat uppfattningen om min syster och hur dan hon är nu medans hon varit iväg mer än 8månader?

Postat av: Almedina :))

Kommer du och Amalie att vara vänner , då du kommit tillbaka till Sverige? Kommer ni att hålla kontakten ? Bra blogg , pussss


Svar: Ja , de kommer hålla kontakten så gott som det går. De planerar även att hälsa på varandra och visa varandra deras hemstad!

jag tror helt enkelt Celie vill behålla Amelie som vän!






2010-04-01 @ 11:43:37
Postat av: Anna

skulle du kunna tänka dig att flytta till amerika i framtiden?

Svar: Jag själv ser Celie som en typiskkärn familj i sverige. Jag tror hon kommer få barn ganska segt och jobba i uniform. Ha en vältränad riktig snygging till man. Jag tror inte Celie skulle vilja bo i USA för en livstid, och absolut inte bilda familj där uppe. Jag tror USA kommer bli ett land som hon kommer besöka mycket men aldrig bo i.




2010-04-01 @ 17:21:48
Postat av:

Alltså, hur fick man vänner och sånt? :D Då man började i skolan osv?

Svar: När man kommer till ett främmande land sprids rykterna fort om den där nya tjejen från Sverige som ska börja på skolan. De är nog ganska vanligt att folk redan vet vem du är och att du är de hetaste ämnet på skolan just då. De flesta vill lära känna dig och så vidare. problemet är nog inte att hitta vänner i USA, utan mer att hitta vänner som du kan lita på :)


2010-04-01 @ 17:47:41
Postat av:

hur går det med din dejt till prom? kommer du få med din kompis eller ska du gå ensam!? :O

Svar: Hon kommer nog gå med en kille!


2010-04-01 @ 19:51:21
Postat av:

hade du inte velat vara i en större stad?
fick du välja?



Svar:  Jag tror att Celie var orolig innan att hon inte skulle få uppleva detta typiska Amerikanska som man ser i filmer i en liten mindre stad. Men jag vet att hon tyckte de va tryggt att komma till ett ställe där det bodde ungefär lika många som det gör här i kalmar. Hon fick själv inte välja stad, även om de går kan de va svårt att få en passande familj om du själv väljer stad eftersom de begränsar din ansökan så pass mycket. Dressutom kostade det ju mer att göra ett delstatsval.


2010-04-01 @ 20:45:22
Postat av:

fick du något stependium? :)



Svar: Celie fick ett sependium på ca 4000 tror jag. Så de är inte alls mycket gämfört med va hela resan i sig kostar.

2010-04-01 @ 20:45:51
Postat av:

Kan inte du lägga upp bild på några killar du dejtat!? :D
vilken orginisation åkte du med? valde du stat grej? och tror du att det är för tidigt att åka när man är 16, och nyss gått ut nian? ;) för jag ska åka då! men jag vet inte o; hur är alla i den åldern då i usa osv?


svar: Bilder på killar Celie dejtar kommer jag själv nog lägga upp så fort jag får fingrarna på dom ;), Celie åkte med EF och hon valde inte stat. Jag tror Celie tycker de är för tidigt att åka när man är 16. Jag själv som är 16 hade egentligen velat åka nu. Men Celie gav mig rådet att åka som tidigast i 2an eftersom de är ett så stort steg att åka ifrån hela sin familj under 11 månaders tid. Dessutom blir de lättare med skolan i 2an tror jag. Sen tror jag inte åldern i USA spelar så mycket roll i USA. Vet att celie första tiden i USA hade vänner som var i min ålder.




xoxo lillsyrran


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0