#

haha älskar denna frågan så tänkte svara på den!

Hur säger man Tua på amerikanska?
Alltså jag försöker verkligen lära mina vänner här i amerika att säga Tua så som de uttalas i Sverige. Men dem har väldigt svårt för att säga U som vi gör därför blir de O istället. De hela slutar alltid med att folk säger Toa fast jag lärt dem hundra gånger. Jag har såklart förklarat att Toa betyder Toilet på Svenska lixom.. Så dom kännde sig dumma och nu heter jag typ Twaaa or
 " Sweden". Påtal om de så kallar min Teater lärare mig för "our Swedish girl" hon älskar verkligen mig haha. Seriöst jag ÄLSKAR min teater klass dem är helsköna.



föresten så har jag försök att ha fårgestund här på bloggen men ingen verkade vilja fråga något på beställning ^^, är ni intresserade av ett nytt försök eller inte ? För jag vet att de är jätte många bilvande utbytesstudenter som har väldigt onödiga frågor om USA. Vilket jag också hade såklart innan jag kom hit. Men kom ihåg att inga fårgor är dumma. Seriös fråga typ " Vad är Ben and Jerrys" om ni vill!

Kommentarer
Postat av: :)

Har massor med frågor! :D



Har dina vänner varit stöttande sen du bestämde dig att åka? Hur reagerade folk när du sa att du skulle till USA?

Vilka regler är det som gäller på skolan?

Har du hittat några amerikanska vänner än?

Är amerikanska killar annorlunda än svenska killar?

Vilken är din favoritaffär i USA? :)



Hoppas du har det bra!



2011-08-19 @ 02:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0