Dreaming of a white christmas

drömmer du på engelska eller pratar alla fortfarande svenska i dina drömmar? :)

Jag drömmer oftast bara på Engelska. På Senaste tiden har jag drömt samma dröm, att mamma tror att mitt utbytesstudentår är över och skickar mig hem igen. När jag kommer hem försöker jag förklara på engelska att mitt år inte är över. Men mamma lyssnar inte. Jag börjar skolan i Sverige och mina vänner frågar varför jag är tillbaka. Folk pekar och viskar och ryktet börja gå att jag var för svag för att stanna ett helt år i USA..
känner mig som den största misslyckaren när jag vaknar upp. PÅ samma ställe varje gång.
Blir så rädd att de är sant ibland att jag måste kolla runt flera gånger i mitt rum för att se att de är mitt rum i här i USA.

Skönt nog att jag har ett helt halvår kvar. Dock önskar man att man kunde njuta av sina drömmar på engelska lite mera. !


saknar min Celie, min syster. Älskar henne. Har alltid sätt upp till henne ( fast säg ingeting till henne, jag gillar att låtsas som om jag är den smarta,framgångsrika i familjen.. hon behöver faktiskt se upp till mig ibland också)

Kommentarer
Postat av: Lilla Mamma

Många tank värda ord o reflektioner i dina inlägg. Vi längtar efter dig, men jag kommer inte o skicka hem dig... För jag vet att ditt år inte är över:-) puss älskar dig min skruttis!

2011-12-14 @ 08:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0