Idaho USA 2011

Jag kan knappt fatta det!

Precis innan föreställningen i fredags ringde EF jag har fått min placering. Den är inte 100% säker ennu, men jag kan knappt vänta att få komma iväg!

Min EF representant berättade att det var en Värdmamma som hade ansökt om att få bli min ankomst familj, men att de även ville bli min värdfamilj. Mamman i familjen jobbar på EF och hade tydligen fått min ansökan först och velat ha mig som utbytesstudent. Om jag hamnar i denna familjen kommer det också bo en annan utbytesstudent hos henne, En tjej vet dock inte vilket land hon kommer ifrån ennu.


Min delstat heter IDAHO och här är lite info om staden:

Befolkning 1 466 465 inv.




Idaho är känd för : Sin potatis och sina skidorter.

temperaturen i Idaho ligger på ca 10-32 grader på sommaren och aldrig mer än -10  och kan ibland även ha + 10 på vintern vilket jag tycker känns toppen.

Efter att jag läst lite mer om Idaho insåg jag också att de inte alls va så lantligt som det verkade,
det står att Idaho inte är mer lantligt än någon annan delstat i USA.  Det finns gått om Shoppingcenter och en mängd med mindre småstäder som är väldigt vackra. Jag ska själv bo precis utanför huvudstaden där de finns bland annat Zumba center och massa shoppingcenter. Skönt!

Idaho gränsar till Washington och Oregon till väst, till öst ligger bland annat Wyoming, Nevada och Montana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0