Svar

Tack för alla fina kommentarer gott folk :)! värmer hela hjärtat!
Nu tänkte jag ta och svara på en fråga i ett inlägg här.

Jennie:
hallå!!!! grym blogg. undra hur du ska lära känna människor, folk och så i skolan i amerika. och isåfall vem! sen undra ja vart du köpte det där linnet som du visade innan. asa snyggt!

När jag flyttar till USA så gör jag ju det via EF. De hjälper mig med att hitta en värdfamilj och en bra skola att gå i.
När man åker som utbytesstudet är det väldigt vanligt att de är många som vet att man kommer.
Rykten sprids snabbt och om de nu är en ny tjej i skolan som kommer från Sverige så lär alla veta om det redan första dagen.
Man får väldigt mycket uppmärksamhet oavsätt vem man är eller hur man är. Alla är såklart lika nyfikna på dig som du är på dem.

Jag tror jag kommer ha ganska lätt för att lära känna folk. Jag är en väldigt öppen och glad tjej som inte är de minsta blyg inför nya personer. Sen kanske det är svårare att hitta riktiga vänner, men det är väl sådant som kommer med tiden antar jag. Ska ju trots allt vara där i ett helt år.¨

Och jag har inte den blankaste arning om vilka jag kommer att lära känna.
Just nu känner jag en del personer som också ska åka till USA som utbytesstudenter samtidigt som jag, men de är inte alls säkert att de kommer i samma delstat eller går i samma skola som jag.
Förmodligen kommer jag ha kontakt med en del människor som jag fräffar på EF camp innan jag åker till värdfamljen.

Men jag ser verkligen fram emot att träffa nya människor och att få chansen att lära känna dem.
Sen är de lite en del av grejen att inte veta ett jäkla skit om vad som kommer hända under mitt år som utbytesstudent. Ska helt enkelt kasta mig ut ur världen och chansa. Jag känner inte en kotte i USA, men om 6månader bor jag där och känner förmodligen en hel bunt.

sen mitt rosa linne.. De kommer från Ginatricot och kostade 50kr. Rea!



Kommentarer
Postat av: Olof

Nu var det ju faktiskt så att det var "olivia" som ställde den frågan, och inte "Jennie".

Rätt ska vara rätt!



MVH

Olof

2011-01-20 @ 14:35:21
URL: http://ronkamig.just.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0