Sista sprutan

Nu ska jag göra mig redo och sen åka och ta min sista hepati B spruta! Hatar sprutor, men de får väl vara värt de om jag nu ska till usa ;)
Usha.. jag har skit mycket att göra! Plannera min fest, se till att jag bli godkänd i Matte A. Fick hem en betygs varning igår.
Jag verkligen hatar matte, det har alltid varit ett ämne som jag har fått kämpa otroligt mycket med.
När jag började 1an berättade jag om att jag hade svårt för det och alltid fått ha extra lärare i matte. Dem sa att de hade all hjälp jag kunde få och att jag verkligen hade valt rätt skola.
Jag är sjukt besviken över detta dock, eftersom jag flertag gånger bett om hjälp från skolan. Men de säger bara att jag kan få gå till en grupp med lärare som kan hjälpa mig efter skolan.. Nu är de ju så att jag läser extrakurser pga. Att de nya skolsystemet kommer in nästa år och jag måste hoppa in i det. Och det är verkligen ingeting jag själv kan styra över.
Jag är inte direkt den typen av tjejen som inte bara sitter still och inte säger något. Så jag har verkligen tagit tag i problemet och försökt byta mattelärare. Men de skulle tydligen finnas väldigt starka anledningar till att man skulle få byta.
Men om då hälften i min klass har svårt med matte och de finns många som inte förstår när vår mattelärare förklarar något så förstår jag inte vad som är problemet (!)
Jag är bara så sjukt irreterad eftersom jag inte kan ha ett IG i matte om jag ska till USA...Det betyder att jag behöver gå sommarskola i en vecka om jag inte klarar nationella imorgon. Piss.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Heeej! Jag åker också till USA i höst, med EF :) jag länkar till dig, om du vill får du länka tillbaka :)!

Lycka till med matten!! Kram

2011-05-17 @ 20:42:42
URL: http://victoriasusa.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag har/hade samma problem som dig. Angående matten där. Har också alltid haft svårt med matten, men ett råd är att inte försöka att stressa så mycket. Ta det bara lugnt. Sen var det dåligt av lärarna att inte ta det på allvar. Har du försökt att prata med rektorn ? Lycka till med både sprutan och matten :D håller tummarna för dig

2011-05-18 @ 01:02:12
URL: http://amaandaaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0