San fran del-2

Dagen såg ut att bli ganska mörk så vi bestämde oss för att göra mestadels innomhus grejer.
Vi började med att åka till Jelly Belly facory. Ni vet de där gelegodiset från Harry potter som är så känt? ja i varje fall så åkte vi till deras godis fabrik och fick en guidad tour. Passade på att göra min pappa lycklig också och köpte på mig lite bönor som jag ska skicka till Sverige.
pappa har nemligen alltid undrat om de där äckliga smakerna på bönorna finns i verkligheten. och ja de gör dem, och jag har dem såklart! Så dem ska pappa få :D haha snäll dotter va? skickar såklart lite goda bönor också.











När vi var klara med att kolla igenom fabriken och köpa massa goda smaker så åkte vi vidare till en annan liten cowboy stad. Old Sacramento. Ingen höjdare men de va en mysig liten stad att gå runt i under 1timme :)






polisman på häst! de hallar vi vildawesten






Någon visste att jag skulle komma dit, därför gjorde dem en tröja till mig. Sött!



Efter cowboy staden undade min värdfamilj vad vi ville göra. Huvudet på skaft tänkte vi länge tills jag bubblar ur mig, IKEA! har ju för mig att min mamma pratat om att de fanns ett IKEA i carifonien. Och med de sagt tog vi upp vår GPS och kollade. 10min ifrån fanns ett IKEA. Lyckan! Kan lätt säga att detta var ett " halleluljah moment" nästan så att tårarna rann när jag såg IKEA. Kände mig som hemma, kunde läsa varenda ord på alla möbler i butiken som inte ens personalen kunde. Kollade igenom allt, pekade och sa " de där är vårt kök hemma" eller " den där kudden har jag i min säng" fy va underbart de va. Hur eller hur, stannade till i "KÖKET" och kollade igenom vilken svensk mat dem hade... ohja jag shoppade upp ca 200 svenska kronor men vem bryr sig. NU har jag mat som räcker länge när jag längtar hem.


lyckorårarna i halsen. Min räddare i nöden. Tack Sverige.


skorpor och sylt


KANEL BULLAR<33 TACK gud


gifflar! ( en till frukost varje morgon YEAH! )


choklad!<3


Fläder saft!


Godissnören! Som jag råkade bjuda barnen på.. och dem älskar det.. Så mamma om du inte ha ngt att göra så kan du ju skicka mer åt dem hälsar dom!:) Sen köpte jag brunsås också! haha (L)



Kommentarer
Postat av: Julia kussemurre

DU MÅSTE KÖPA JELLYBEANS TILL MIG! =O

2011-11-30 @ 19:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0