Svaret på din fråga!

Hej! Det här med att vara utbytesstudent känner du aldrig att du får sån hemlängtan att du bara vill åka hem direkt för att du saknar allt som har med där hemma att göra? Och jag menar hur gör du för att vara så stark och faktiskt klara av vardagen i ett helt annat land? Som jag förstår på vissa så är det verkligen värt det att bli utbytesstudent men ser du hela alltet som en semester jag menar en ''paus'' ifrån svenska skolan och vardagen eller känner du att det är samma sak fast bara på ett annat ställe? Och hur är det med engelskan?,flyter det på eller kommer det dom tillfällena då du blir nervös och inte kommer på det engelska ordet men bara kan det på svenska. Och hur duktig var du på engelska innan du flyttade? Det är nog nästan språket som gör mig mest osäker..Många frågor nu men hoppas på att du skulle kunna svara :)


Okej, de va en vädligt lång fråga dethär! Men de är vädligt roligt att svara på frågor för jag vet hur många frågor jag hade själv innan jag åkte.

Helt ärligt, att vara utbytesstudent är både som jag trodde men samtidigt så långt ifrån. De är nartuligtvis olika för alla. Jag har ännu inte tacklat någon hemlängtan och jag har varit här nu i 3månader. Jag tror de handlar om att ha en bra intställning till allt och att vara förberädd. Man måste vara utåtriktad och veta att allt med ens utbyesstudentår kommer man inte gilla, men trots detta så är de något man kommer behöva leva med.

Jag har alltid varit stark i mig själv, för mig är de ganska lätt att vara stark här och klara av vardagen. Visst finns de dagar då jag bara blir trött, när jag känner att jag inte passar in. Men man måste verkligen försöka hitta på så mycket som möjligt.

Varför jag åkte var faktiskt för att jag är en sån person som alltid vill pröva nya grejer, göra sådant som ingen annan gör och uppleva så mycket som jag kan. Jag ser helt klart året här som en paus från skolan i sverige. Jag är här för att ha kul , INTE för att plugga. Därav bryr jag mig inte speciellt mycket om mina betyg och ser till att göra roliga grejer som jag drömt om hela livet.

Min Engelska var bra innan jag åkte, och jag tror att även om du är dålig i skolan i Sverige på engelska så kommer alla uppskatta din engelska som bra. För vi svenskar har inte en sån extrem accent så vi låter ganska bra när vi pratar och vårt ordföråd är stort. Så oavsätt om du är bra eller dålig så kommer du helt klart att ha lätt med engelskan. Man får helt kalrt självförtroende när folk kommenterar att ens engelska är bra, gämförelse med utbytesstudenter från andra länder.
När man bor här så blir de, tro de eller ej.. Så fort en vana i din vardag. Allt man gör, tänker osv är på Engelska. Tycker i varje fall inte alls du ska vara orolig för din engelska. Om du blir acc av din orginistation så har du passerat deras engelska test! :)

ta chansen och åk, kan redan nu efter 3 månader säga att de är de bästa som jag ha gjort i hela mitt liv och jag har upplevt så grymt många grejer som jag aldrig aldrig någonsin hade fått göra i sverige. som tex.


EF CAMP- de bästa 2 veckorna i mitt liv.
Boston
Canada, Vancouver
Wyoming
Montana
Washington
Oregon
Amerikanst football game
Cheerleaders
Homecoming
Min första förfrågnign till en amerikans dejt
Blåa och röda partymuggar
the capital building
halloween a la amerikans style
Hockey game
pool partyn
5 filiga vägar
levt rockstar livet
första dagen i skolan
1 dollar bio
milkshakes
spirit week
hunted world
carving pumpkins
dansat med kändisar
yearbook


och detta har jag att se fram emot...
vara med i en amerikansk musikvideo
thanks giving
amerikansk julafton
påsk
Sanfranciso
spring week


Och en massa massa fler grejer!





Kommentarer
Postat av: Henke

Jag älskar den där bilden, den väcker otroliga minnen! :)

2011-11-06 @ 16:51:59
URL: http://henkeusa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0