San Fran- del 1

Hemma från drömmarnas värld, USA är verkligen drömmen och jag fortsätter att inse gång på gång hur lyckligt lottad jag är.

San Fransisco är en fantastisk stad. Så annurlunda från Sverige och så coolt. Tro de eller ej, men de var där jag fick min första klump i magen av hemlängtan. Gick och tänkte på att om de inte vore för San Fransciso så hade jag aldrig varit en utbytesstudent...
Min mamma bodde nemligen där när hon var i min ålder och jobbade som en Nanny i 1,5år. Gick runt på gatan där hon bodde och tänkte på att hon precis som mig gått igenom detta för så lång tid tillbaka. SAKNAR DIG MAMMA!<3

Hur eller hur
så har jag upplevt både de ena och de andra och som vanligt låter jag bilderna tala för sig själva..


Sandy , Susi and Me




Hard rock café




vilken macka va? en redig nattamacka! Om jag kunde skulle jag skicka denna till dig Jonas.  anyways.. detta är ett jätte känt bageri, dock blev jag inte så imponerad europa har ju väldigt gott bröd.


Ön Alcatraz!

En trolley såklart. Vi åkte på en tour och såg alla kända platser på en gång. Väligt vackert. Såg såklart alla kända plaster från alla filmer som spelats in där. Så nu har jag och Susi bestämt oss att kolla på alla filmer igen, bara för att få komma tillbaka till San Fransisco stämningen.


Påväg till "lilla Italien" för att hitta lite god pasta.






Som den tuffa tjejen jag är!


Fishermans Wharf

- Dag 1

Vi åkte mestadels bara omkring i San Fransisco och upptäckte saker. Bland annat Pier 39 och Fishermans Wharf . Gjorde lite shopping såklart men mestadel souvenier. Kollade även på sjölejonen och åt ute på Hard rock café. Dagen gick fort över och de minsta barnen blev ganska trötta pga, allt resande. Så vi åkte tillbaka till vårt hotell. Som låg inne på en millitär bas ungefär 30min från SF.

Millitärbasen var jätte stor, ungefär som en hel stad. Ganska svårt att föreställa sig när man inte varit där men dem har shopping malls, undehållning och gym osv. Man får såklart bara vara där om man är millitär- eller en tillhörande. Så vi hade en jätte stor lägenhet där med 3 dubbelsängar, kök och vardagsrum :) Kände sig helt enkelt som en VIP i den amerikanska millitären. Hade först svårt att förstå hur en butik kunde underhålla sin verksamhet på en millitärbas där bara millitärerna kan shoppa men de är så stort där och så många människor bor där så de är ganska lätt för dem att ha sina butiker där.

I varje fall när vi kom hem gick vi ut och bowlade, såklart på millitärernas egna bowling hall. Riktigt amerikanskt! Sen fick vi ett samtal av Kortnai som var hemma med barnen eftersom dem behövde sova... hon hade slagit i sin tå jätte hårt in i en resväska och nästan brutit den så vi vart tvungna att åka till sjukhuset ( millitär sjukhuset såklart) haha efter en rolig upplevelse fick Kortnai en ny sko att hoppa runt i och lite värktabletter. Men hennes hela tå är helt blå och hon kan inte röra den. Lyckat!! haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0