fråga!

ANNA: Hejsan! Skulle vara roligt om du kunde lägga upp ditt "personliga" brev som du skickade när du skulle bli ubytesstudent. Alltså brevet alla familjer får läsa. Ska själv skriva ett men tycker det är sååå svårt så skulle verkligen behöva lite inspiration/tips på vad man kan skriva och ta med :)


Hej Anna!
Va kul att du hör av dig, min värdfamilj och jag satt nyss och läste igenom mitt personliga brev. Kom ihåg att jag inte visste ett dugg vad jag skulle skriva.. men tillslut skrev jag bara de så personligt som möjligt.

Min värdfamilj sa att dem föll för mitt personliga brev, men också att de dem såg i min ansökan verkade stämma in med mina bilder. Så ett tips till alla om ni har något speciellt intresse så när ni laddar upp en bild i ert fotoalbum så försök få med en bild på när ni gör just de ni älskar mest. De gjorde jag, och dem sa att de va de första som fick dem att känna: wow, hon verkar vara en rolig tjej.

tyvärr är det vanligt att folk säger att dem har massa intressen fast dem inte har de, bara för destu mer man gör destu lättare är de att passa in hos en familj. Som en tjej här, hon sa att hon spelar trummor och hennes familj valde henne just för att pappan hade samma intressen . När hon kom hit visade det sig att hon inte alls spelar trummor.. sånt är ganska trist. Så för att familjen ska veta att du är seriös, ladda upp bilder när du tex. rider om du älskar hästar.. osv.

 Men nu över till brevet sätt dig bara ner och skriv ner vad som än kommer dig på tanken. Jag tex, berättade hur oehört tacksam jag är över att min familj hostade mig ( eftersom familjen får detta efter dem hostar ngn )
jag berättade om de grejer jag såg fram emot att se, göra osv. Sen sa jag bara kort och enkelt att jag vet att detta kommer bli de bästa året i mitt liv och att jag är glad att dem kommer vara en stor del i mitt år som utbytesstudent, och att jag vet att vi kommer ha väligt roligt tillsammans, för jag är varken tyst eller blyg.

så försök bara vara så ärliga som möjligt, enkelt och kort är de bästa .. försök inte få till värsta bästa brevet för de kommer bara låta fejk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0