Min vecka i amerika

Okej , kära Louise tvingar mig till att blogga lite.

Denna veckan har varit fullt upp, skolan tar mycket tid som vanligt. Men jag ska försöka resumera den för er.

Min skola är väldigt strikt eftersom den är privat, därför får vi jätte mycket läxor och så som man måste lämna in i tid. Gör man inte de så sänker man sitt betyg till ett C, de suger.. för i Sverige kan man i varje fall få ett par extra dagar om läraren är snäll. Men samtidigt är de ganska bra för man lär sig att plannera mer.

Så av den anledningen har bloggningen varit lite seg, och jag ber om ursäkt för de och LOVAR nu att jag i varje fall ska skriva något varje dag hur tråkigt de än kan va för er att läsa eftersom jag vet all ni är grymt nyfikna på hur livet här ser ut.

I veckan fick jag också ett schema byte.. de är nemligen så att i min skola så har vi 4a semestrar. De betyder att vi får betyg varje fjärdedel och i slutet av året räknar läraren ihop procenten som sedan sätter betyget. förra terminen gick jag ut med starka A i alla klasser förutom U.S Histroy vilket jag faktiskt är vädligt stolt över. Därför fick jag denna terminen chansen att bli en TA de betyder att man kan välja bort en av sina klasser och byta den emot att ta hand om kindergarden elever och få blite extra poäng.

Så numera så har jag ingen mera matte ( GUTT ) för den började bli rikigt svår och jag vet att jag inte kunde hålla mitt A iaf.. Så på måndag börjar jag med mitt jobb på kindergarden varje dag i 50min. Ska faktiskt bli väldigt roligt eftersom jag älskar barn. Dessutom funderar jag på att söka ett sommarjobb som barnklubbs ledare när jag kommer hem.. så nu har jag något mer att skriva ner i mitt CV. ( GUTT )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0