Ledig

Idag är jag ledig vilket känns uber skönt. Skulle egentligen hängt med Michael men istället är jag barnvakt och pluggar lite.

Fast just nu Sitter jag och läser bloggar och kollar på program från Sverige. Hem ljuva hem, fast jag vill inte hem!
Som jag förstått det så är det otroligt många studenter som vill åka hem iår. Ledsamt att så många känner så när dem lagt ner ca 100.000kr som dom aldrig kommer få tillbaka.

För er blivande utbytesstudenter. Tänk verkligen igenom detta beslut. Det är otroligt jobbigt för många att vara borta från sin familj, eller att försöka passa in i USA. Kulturen här är väldigt väldigt annorlunda och man måste verkligen vara öppensinnad för alla kulturchokar. Förberedd er på de värsta och ha inte för många förväntingar för er utbytesstudent år kommer inte bli som någon annans. Förvänta er inte att de kommer vara som i folks bloggar för alla hamnar på olika ställen med olika familjer och kommer få uppleva väldigt olika saker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0