Välkommen till mitt andra hem

För mig är det så ofattbart att jag klarat mig här i USA så länge. Jag har ens aldrig pratat svenska med någon i verkligheten sedan jag kom. Jag har inte ens träffat en enda riktig Svensk under dessa 9 månader här.

När jag kom hit hade jag inställningen till att jag skulle kunna klara detta år och jag trodde verkligen på mig själv. Men det är mycket som har ändrats detta året och jag känner verkligen att jag har växt som person. Jag fortsätter inse gång på gång när något nytt händer i mitt liv här hur grymt lyckligt lottad jag har varit som fått denna chansen.

Jag har inte alls mycket tid kvar här vilket känns så konstig. Året flög verkligen förbi även om jag har haft upp och nedgångar. Såhär med facit i hand så fattar jag hur COOLT mitt år här har varit. Jag har sätt 11 delsater på 9 månader.

Allt från Las Vegas, Grand Canyon, San Fransisco och Yellowstone. Jag har åkt rulleblades med 4hjul och ätit corndog. Jag har åkt gul skolbuss till skolan varenda dag och dessutom ska jag på prom om bara några veckor.
Jag har fått uppleva två helt nya länder, USA.. första gången och dessutom en trip till Canada under min vistelse.

Förstår vilken förmögenhet mina föräldrar slängt ut på mig, men jag kan säga att det har varit värt varenda öre att få öppna upp mina ögon och uppleva världen från mina egna perspektiv.

Nu är det så att det endast är 5 dagar tills mina föräldrar kommer hit. Så ofattbart att jag får stå här på flygplatsen i Idaho och krama om dom om endast 5 dagar. Vilken otrolig lycka.. Jag ska få visa dem världen som är min, mitt alldeles egna andra hem flera tusen miljoner mil och en lång resa över hela atlanten bort ifrån er.

Ofattbart men så coolt. Utbytesstudentåret. Det bästa som hänt i hela mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0