some taste of Tamarack

Skidresan till Tamarack började i Fredags då vi 12 utbytesstudenter sammlades med 3st IEC´s
vi kom upp till skidresorten ganska sent. Men gud så fint de var där! Vi hade ett jätte stort 3 våningshus med utomhus hottub, jätte stora badkar och alla 12 sängar som var sjukt stora och härliga. Vi levde helt enkelt i ett riktigt lyx hus! Så när vi kom fram på fredagen hann vi bara med ett sent bad och sen bar vi av till sängs.

Tidigt på lördag morgon begav vi oss ut i skidbacken. Jag hade mina kompanjoner Chiara och Sandy som precis som jag, aldrig åkt skidor förr. Så vi började inte i den lilla backen för vi kände oss aldeles för coola för det. Vi började i grön backe istället.

Första åket.. blev kanske inte som jag hade tänkt mig. Jag hade ingen direkt koll på att skidor gick så fort... så jag kom alldeles för snabbt ner och bestämde mig för att välja lägga sig ner och trilla istället för knuffa ut 10 personer i backen. Efter de gick de dock som en dans, känns ju att man är född med snö :) Inga skador skedda, förutom en jäkla träningverk.
Senare på kvällen gjorde jag också de som man inte borde göra som nybörjare ( men jag gillar att leka med ödet när inte mamma säger nej lixom ) och tog skidlifen upp till högsta klippan. Ångrade mig lite när jag väl var där för backen jag hade valt var väligt brant, dessutom smal och klippig. Fast vad hade jag förväntat mig lixom? de va ju ändo klippigabergen vi befann oss vid.

Nåja, resan fortsatte alldeles utmärkt med tubing och fettisdags fest! ( fast på en söndag ) Varje kväll slutade också runt 4 tiden på morgonen. Och jag tänker hålla alla detaljer av alla sjukt galna grejer som hände på resan utanför bloggen. Ni får höra när jag kommer hem helt enkelt ;) Kanske också se en bild eller två.

Men nu tänkte jag dela alla bilder som är helt okej för era ögon.


























































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0