talar ut

Fick ett samtal igår kväll av Celie där hon berättade allt om vad som hade hänt under hennes resa till varma Florida!
och jag tänker inte vara sen med att skvallra om det heller!

Eller vänta nu? Jag kan inte skriva det här, jag får köra en "bikten" som Celie alltid gör ;) först måste jag bara sminka mig, sminka av mig och sminka mig igen om jag ska våga göra en video!  Nej då ta de lungt, jag är inte Celie :D


Så länge kan jag bara tala ut lite,

Häromdagen pratade jag med Pappa om allt med Celie och hennes hemresa. När det plötsligt slog mig att Celie kommer hem. Inte om 1 år eller 2år utan om bara ett par månader!

Jag och Pappa ska hämta Celie på flyget! Jag kommer stå och hoppa upp och ner, vänta på henne ... MIN syster.. men även en helt främmande person med en sida av sig själv som jag inte känner.

och helt ärligt jag gråter av bara tanken på att krama om henne igen( + dom 5 kilorna som hon lagt på sig ). Och lära känna den Celie som mognat och växt under den tiden hon varit iväg. För jag saknar tillochmed hennes jobbiga stunder, dom där stunderna då hon behandlade mig som en sak. Kallade mig Tuva för att hon visste att jag hatade det. Celie visade aldrig att hon älskade mig. Och även om jag vet hon gör det så ville jag inte att hon skulle se mig som en äcklig liten lilla systser som gämt är i vägen.

Och jag tror faktiskt att både jag och Celie lärt oss att visa mer uppskattning till varandra. Och jag hoppas att jag och celie kan umgås ensamma som syskon, att jag får visa henne våran nya lägenhet. Visa henne hur kort bit det är till stranden , och vart vi ska ligga och spana killar i sommar.

visst är hon fin?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0