School Uniform

Nu har jag fått se lite mer på vad det är för regler som gäller angående min skoluniform. Som sagt ska jag gå på en charter school och ingen public school. Därför kommer jag behöva ha skoluniform.

Jag har översatt reglerna till svenska här:

  • Endast kostym byxor, shorts, trekvarts byxor, kjolar, jumpers, eller shortsskjol Får bäras.  - Kläderna får endast vara 5cm ovanför knäna. 

     

  • Kläderna får inte vara för tighta eller för lössittande. 
  • Inget mer än 2 fickor fram och två bak är tillåtet.  -  Fickorna måste vara små eller ha stora knappar.
  • Inga stora fickor är tillåtna på några kläder. 
  • Alla kläder måste vara bra sydda , inga rivna eller frasiga kanter på uniformen.

 

  • Matrialet bör vara bomull, polyester, twill, eller någon typ av vävad/mönstrad tyger.
  • Inga fleeze tröjor eller andra matrial kommer att tillåtas.
  • Färg på skoluniformens byxor inkluderar inte vit eller grön.
  • Traditionella polo tröjor eller collared/button-down shirts av någon jordnära färg är tillåtet. Om ingen annan färg finns med på tröjan , ränder osv.
  • Alla kläder måste ha skolans logga på.
  • Traditionell polo tröja kommer att ha två, tre eller fyra sömmar, polo färg, med rätt lägnd. Polotröjan måste täckas av annan jacka eller tröja.
  • (ingen spets, små detaljer samt  färger som ej står med bland skolans tillåtna fäger är tillåtet på tröjor.). 
  • Tröjor utan tryck är endast tillåtet
  • Traditionell  cardigan, eller långarmad i rätt färger (Inga märkeskläder) kan bäras över en polotröja.  Inga stora hoodies är alltså tillåtna.
  • Sockor, tights eller leggings, så länge dem är i rätt färg( jordnära färger.. dels rött och blått samt vissa nyanser av grönt.

 

  • Skor måste bäras överallt, Men får tas av under vissa skolaktiviteter. Inga sandaler, flipflop eller inneskor liknande skor är tillåtet.
  • Inga smycken kommer att littåtas i skolan




stikta regler , men jag tror nog ändo att de blir bra med skoluniformen om min värdmamma Louise hjälper mig att hitta något som passar :)



Kommentarer
Postat av: louise

jaaa, men gud vad roligt :D jag hade tänkt ringa ef den här veckan som kommer och höra om placeringen! Fan va roligt om vi skulle kunna träffas när ni typ besöker idaho falls! :D

2011-05-08 @ 02:26:17
URL: http://louisellarsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0