Kultur

Hej bloggen!

Förlåt för dålig uppdatering här men de händer så sjukt mycket nu förtiden ;) USA är amazing helt enkelt, finns alltid något att göra här. Speicellt när man bor i storstan som jag gör här borta.

Idag har jag och min värdmamma Kortnai handlat lite skoluniforms kläder till mig. Dom är kanske inte dom snyggaste men de funkar helt enkelt. Här finns massvis med stora shoppingcenter med Macy's. Dem flesta butikerna är outlet butiker vilket betyder att de är 75% off året om. Därför lyckades jag få riktigt bra märkes skoluniformer.  Bild kommer senare

Sen tog barnen en nap. Vilket jag och Kortnai också lyckades göra på soffan. haha great! Efter de åkte vi till Kortnais mamma och hälsade på för att få biljetter till baseball game. Fick en rolig liten docka också som ska fylla min Amerikanska hylla i mitt rum. Men som sagt bilder kommer sen...

Annars har vi bara varit ute och ätit på en Mexicansk restaurang. Vilket var super gott. Men dem amerikanska rätterna är SUPER stora vilket betyder att man typ alltid lämnar mer än häften kvar på tallriken. Därför har alla resturanger " doggy bag" som man kan ta med sig sin överblivna mat hem och äta den senare. Lite roligt tycker jag. Blev också välfigt förvånad över att de plötsligt ställdes en Cola på mitt bord när jag redan hade en halv full. Nu gjorde hon fel tänkte jag och kollade undrande på alla andra.. Då familjen förklarar för mig att alla restauranger i USA har fri påfyllning efter halva glaset. Så har man druckigt upp sitt första halva så får man ett nytt helt gratis. Gutt sa jag och drack belåtet.

Anyways, jag älskar allt här borta och jag är otroligt tacksam att jag lyckats få en sådan kärleksfull härlig familj. Dem har alltid roliga aktiviteter för mig att hänga med på vilket såklart gör vistelsen här mycket roligare.Så ni behöver inte alls oroa er där hemma!

Godnatt Sverige,
Godnatt alla älskade vänner.
Godnatt Mormor och Morfar.
Godnatt plye<3
Godnatt Celinski, Mamma och Jope.


Oscar om du läser detta så älskar jag dig och saknar dig!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskade vännen! Det är så roligt att följa din blogg. Upptågen är många och galenskapen total, vilket inte förvånar mig, haha. Ha det bäst! Kramar i massor från Nethan

2011-08-05 @ 11:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0