Fler frågor, va roligt!

Hej vet inte om du har svarat på denna fråga så jag gör ett försök att få svar ändå.. Hur gör om du längtar hem? Jag ska åka iväg som au pair fast till England (inte såå långt ifrån Sverige men ändå) har du några trevliga tips :) ? Ha det så bra Tua!

När jag längtar hem, vilket jag knappt aldrig gör. Förmodligen för jag har de så bra här. Men jag tror att de beror på att jag håller mig upptagen. Jag ser till att hitta på saker och umgås med min familj här borta.
Ibland vill jag ju dock bara prata med min familj i Sverige när jag känner att jag saknar dem lite. Då brukar jag faktiskt ringa, eftersom det inte påverkar mig till de sämre. Jag blir alltid glad och lugn igen efter att ha pratat med mina föräldrar. Jag vet att folk inte rekomenderar det, men de funkar för mig. De gäller nog bara att hitta något som passar en själv.
Se till att vara förberädd innan du åker, prata igenom allt med dina föräldrar om hemlängtan osv. Låt dig själv ha moments när du gråter innan du åker. När du släpper ut alla känslor som kommer och den där paniken " vad gör jag känslan" som på något sätt ändo är skön.

Jag tror att den viktigaste anledningen till att jag inte känt hemlängtan sådär mycket, eller ens lite är för jag låtit mig själv gå igenom alla tänkbara situtationer som jag kunde hamna i medans jag vart i USA. Jag grät och hade mina bergochdalbano känslor innan jag åke. På så sätt slapp jag dem helt när jag kom hit.

Föresten, ha inga förväntingar. Möt allt med ett leende på läpparna. Du kommer inte gilla alla förändrigar som du kommer behöva göra i ditt liv, och du kommer säkert tycka de är orättvist att din värdfamilj inte rättar sig lite efter dig. Eller låter dig göra saker som d gjorde hemma.
Men kom då ihåg att du åkte iväg för förändring, oavsätt om den är bra eller dålig.
Man lär sig faktiskt alltid något :)

Kommentarer
Postat av: -'Amanda |

Tack för ditt svar Tua :D!

2011-12-28 @ 23:54:16
URL: http://amaandaaa.webblogg.se/
Postat av: Julia

Vad är i stora drag de förändringar som du märkt på den amerikanska kulturen jämfört med den svenska? Vad kommer man bli mest chockad över liksom? :)

Tycker det är jätte intressant att läsa din blogg, du är jätte duktig!

2011-12-30 @ 18:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0