Fråga ifrån kalmar

Hallå hallå :) jag heter Daniel och kom bara in på din blogg av en slump faktiskt...men jag tycker verkligen att den är rolig och läsa och att du verkligen gör ett bra jobb :) Nu har jan en fråga till dig också om det är okej?

Det är så att jag går ut gymnasiet nästa år och i första hand så funderar jag på att ta en språkurs i USA...min fråga bli då (eftersom att jag har läst mig till att du hade ngt med EF att göra iaf) om vilka erfarenheter du har om just företaget...vad de till bra hjälp? var priserna rimliga och framför allt...är det något som du tyckte var roligt :)?

Jätte tacksam för svar

Daniel Hultenius från Kalmar i Sverige


Hej hej Daniel. Kul att jag vet vem du är ;) vi går på samma skola. De kanske du visste men i varje fall.
EF är verkligen de bästa företaget. Jag har jätte bra erfarenheter från dem. De är världens största  största företaget när de kommer till utbytesstudent år och liknanade. De bästa är att de startade i Sverige.

När man skickar in sin ansökan till deras program så får mab verkligen en jätte härlig mottagning av dem. Från och med att jag skickade in min ansökan så ringde de mig flera gånger innan jag åkte. För att se hur man mådde och om allt hemma gick som de skulle osv. Jag får flera mail från dem fortfarande. Dem skickar presenter som tex. en tröja och linkande grejer. Men de abolsut bästa är att dem vet vem du är när du ringer. Och allt om din situation. Tex säger dem.. Hej Tua hur mår du? Hade du en bra föreställning förra veckan? osv. Jag älskar EF och rekomderar dem väligt starkt även om de är ganska dyra så får man verkligen vad man betalar för.

Kommentarer
Postat av: daniel

Jag hade inte den blekaste fetaning om att du ens var från Kalmar...Fan vad världen är liten alltså :P Hur vet du vem jag är då? Du har sett mig nere i bageriet som alla andra antar jag? ;) Vi har julbutik med allt var det hör till i morgon förresten :)



Nu har jag ett par frågor till...på vilket sätt bestämde du först och främst vilken stat du ville åka till och sen vilken stad? Jag menar det finns ett par att välja mellan ;) Det jag personligen är mest sugen på nu är en utav EF's språkskolor i Miami för att mer lära mig amerikanska...den engelskan vi lär oss i den engelska-kursen som vi läser nu är ju brittisk engelska vilket jag inte tycker om alls lika mycket...Sen undrar jag också hur du finansierar din resa dit?:) är det genom att söka stipendier? ta lån? ha rika föräldrar? All hjälp jag kan få är jättevälkommen :)



Hoppas att du har det bra där borta på andra sidan Atlanten



Och återigen...jag blev helt jävla paff att vi först och främst var från samma stad men också att du gick på Jenny :P MY GOD!!



Daniel

2011-12-19 @ 20:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0