Hur eller hur

fick en ganska bra fråga.. vad betyder hur eller hur?!

Jag är väl medveten om hur mycket av min svenska som jag har börjat tappa. Hur jag blir helt ställd när jag inte kan translata ( tog mig ca 4min att komma på nu att de visst hette översätta ) orden.
Men jag tror nog, så långt jag kan minnas att jag alltid använt ordspråket(?) Hur eller hur...
Det jag menar med de i varje fall att, " aja, men i varje fall" eller ja.. jag kan inte förklara !


Föresten.. vad är ni bloggläsare intresserade av att läsa? tänkte göra ett inlägg om lite fler kulturskillnader jag har stött på.


Kommentarer
Postat av: Anonym

drömmer du på engelska eller pratar alla fortfarande svenska i dina drömmar? :)

2011-12-07 @ 11:33:14
Postat av: Anonym

drömmer du på engelska eller pratar alla fortfarande svenska i dina drömmar? :)

2011-12-07 @ 11:34:05
Postat av: Johanna

Tack för förklaringen! ;)



Jag tycker bara att det är intressant att läsa om din vardag i USA. Men kanske fler bilder ifrån skolan? Och från omgivningen där du bor osv. :) kram.

2011-12-08 @ 04:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0