Dec. 26, 2011

Dagen efter amerikansk julafton. Verkligen fatastiskt roliga och minnesvärda dagar som jag haft.

De började redan dagen innan julafton alltså den 24. På kvällen skrev barnen ett brev till jultomten, alla barn utom den största tjejen Rissa (10år) tror på tomten. Men de har hon ju såklart inte berättat för sina syskon.

När brevet var klart och dem hade skrivit om mig och Susi, att tomten inte skulle bli rädd för vi var bara deras utbytesstudenter som hade flyttat in.
När deras brev var klart, mjölken var framsatt och även den jättestora kakan som dem bakat några timmar innan så fick alla ett litet sömpiller, i hopp om att sova lite djupare och sedan gick dem och la sig.

Klockan slog tio, dags för mig, susi, Rissa, Phillip och Kortnai att fixa "jultomte uppdraget" Alla barnen sov djupt.
Vi slog in julgranen i toalettpapper och skrev ett brev tillbaka till barnen. Om att en av hans "Elfs" hade blivit lite busig och lekt med toalettpapperet.
Sedan hämtade vi alla paketet, så stora och så många som de var. Men vi är ju trots allt en stor familj.

Vi la dem under granen medans Kortnai fyllde våra Santas boots med julgodis, tandborstar, paket och små saker. Vi delade på kakan och käkade lite av morötterna som var till rudolf och hans vänner :)

Klockan 6 vaknade jag av familjens röster utanför mitt rum. Barnen hade fått lillåtelse att stiga upp och kolla vad som gömde sig i deras boots. Dem läste brevet, hah jag har saknat att se barn så himmla exalterade över tomten.

Efter de åt vi frukost, jag och Susi hoppade över när vi såg vad som stod på menyn. Kanelbullar dränkta i glasyr. Enda dagen på året barnen får äta onyttigheter till frukost.

Sedan blev det äntligen dags för lite paketöppning. Jag fick så många bra och fina julklappar:)
Under några timmar lekte vi med våra paket. Jag lekte också, haha kanske inte. Men jag kände mig som ett litet barn när jag packade ner mitt smink i min jättestora sminkbox som jag fått av världens sötaste Susi.

När klockan blev 10 bytte vi om från våra pyjamas ( jag från min one piece ) och tog på oss våra fina klänningar och kostymer och begav oss till kyrkan. Där sjöng kören massa jeus sånger. Vi bad några böner och lyssnade på en gammal man som pratatde strunt. 
När det äntligen var över åkte vi hem igen i två timmar för att slappa och leka igen.

Senare åkte vi till grandma och grandpa och åt middag. Väligt gott, kyckling och potatis. Stekta morötter och sallader. Kalkon och massa annat småplock. Tydligen är detta precis vad dem äter varje år. Inget som slog vårt svenska julbord, men något som ändo kändes helt okej i gämfört med vad vi fick under thanksgiving.
Då fick vi nemligen sallad med godis i. HAHA 
 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0