En bok värld att läsa

Har länge velat läsa boken: A Child called "it", eller som den heter på svenska pojken som kallades Det.
Nu har jag läst den på engelska för att träna min egnelska lite inför USA.

Man blir verkligen tårögd för den är så hemsk. Det är så ofattbart att detta har hänt Dave Pelzer som killen som skre boken heter. Boken är verkligen läsvärd och jag rekomenderar verkligen alla till att läsa den.
Egentligen hatar jag böcker, men jag gillar böcker som är baserade på sanning.
För er som inte har hört talas om denna bok så handlar den om en Kille som bor hos en helt vanlig familj. Där han är älskad och han har världens bästa föräldrar som ger han det mesta. Men en dag förändras pojkens familj och plötsligt blir han offer för hans egna mor som misshandlar honom. Han få bo i en källare och dag in och dag ut får han gå utan mat och kämpa för sitt liv.


Läsvärd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0