kostnader




Angående pengarna till resan.

Resan i sig är ganska dyr och det är många extra kostnader som tillkommer.
Jag vet att det är många som undrar om det därför tänkte jag förklara lite :)

Innan du bokar en resa till USA bör du tänka på hur mycket de kommer att kosta dig.

Eftersom jag reser med EF highschool year så betalar jag alla pengar därifrån.
De kostar självkart mer än om du skulle anordna allt själv, men summan äre rimlig om du tänker på hur mycket som EF hjälper dig med.

Att tänka på är att du kommer få betala visum och sprutor själv som krävs i landet.

Du kommer behöva ge ditt barn en månadspeng varje månad för att klara sig i de vardagliga kostnaderna som din värdfamilj inte står för. EF rekomenderar att man får ca 2000kr varje månad.

Försäkringar är ett måste, och de finns många bra föräkringar som har hyffsade priser.


Min resa bräknas hamna någonstanns på ca 120.000 kr .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0