Söndags tips

Eftersom det är söndag tänkte jag ger er lite tips.

Jag har alltid söndagar som en såndär " ta hand om dig själv dag" eftersom det oftast är den drygaste dagen i veckan. Nu på senaste tiden har jag helt bytt ut mitt storiment av produkter och förnyat mig lite. Så jag tänkte att jag kunde ger er lite tips och råd om de produkter jag använder mig av :)



1. Aussie Shampo och balsam är helt underbart. Jag köpte denna serien efter att ha läst mycket bra om den, och jag tyckte precis som många andra väldigt mycket om båda flaskorna. De luktar godis om håret efter en tvätt och jag som har väldigt lätt slitet hår, lockigt och grymt tjockt behöver något som ger håret lite mer fett och gör att de blir lätt att reda ut. 5/5 till dessa! pris: ca 60kr st på rusta där dom är billigast
2. Rexona deo är ett väldigt bra budget alternativ. Luktar najs och funkar jätte bra för mig som är lite känslig mot deodoranter. 30kr på Åhlens
3.  Sheer Blonde är också ett väldigt bra budget alternativ. Som fattig student har man inte direkt råd att lägga pengarna på svindyra produkter, men sanningen är den att de finns produkter som funkar väldigt bra också som är av den lite billigare varianten. Sheer Blonde är ett slags silverschampoo som verkligen ljusar upp hårfärgen.
Jag brukar lätt få en lite gulare ton i mitt hår såhär på sommaren, något jag slipper nu förtiden. Använder produkten en gång i veckan och det räcker bra. 80kr på kicks.
4. Saltine care är skit bra till rakning. Den luktar väldigt fräsht och funkar skit bra vid rakning. Benen blir väldigt leena och man slipper dessutom skära sig Kostade 30kr på Tiger
5. Venus vibrance + Gilette rakhyvel Min Venus Vibrance är de bästa jag har ungefär. Det är en rakhyvel som går på batterier och är väldigt bra. Man behöver egentligen ingen rakgel men jag brukar ha det i varje fall för maximalt bra resultat. Har aldrig någonsin skärt mig med denna rakhyvel eftersom den är så lätt att använda. Sen har jag dessutom bytt ut själva hyvlen till Gilettes rakhyvel. Den som tillkommer är bra, men Gilettes är mycket bättre. För själva rakhyvlen betalade jag 200kr, men då fanns det 3st i förpackningen och dessutom håller dem sig bra i ca 6månader minst. Venus Vibrance ligger också på ca 200kr i pris. Finns att köpa på Åhlens, Kicks eller Hm
6. L 300 är en sminkborttagnings medel som är väldigt lätt och skön. De är mer som en mjölk och den är helt utan perfym. beladade ca 50kr på apoteket för denna.
7. Hair repair är det bästa budget märket någonsin. Jag har nemligen en tedens till att behöva riktigt mycket hårinpackning i mitt hår för att få de så mjukt och lätt skött som möjligt. Har tidigare testat allt ifrån björn axen till väldigt fina dyra frisör märken. Men de tar slut så himmla snabbt och jag får inte rikgtigt de krämiga resultatet jag vill ha. Denna Hair repair kostar 20kr på rusta och den luktar skit gott, ger jätte bra resultat och jag tycker i varje fall att den stärker mitt hår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0