En host sister!

EF mailade mig angående en host sister.

-
För någon vecka sedan innan jag fått min värdfamilj så ringde EF och berättade om en familj som var väldigt intresserade av mig. Då berättade dem att mamman jobbade som en IEC på EF och att dem kanske inte fick ta emot mit som utbytesstudent om dem inte hittade en ny IEC till mig.

För er som inte vet vad en IEC innebär så är de som en extra familj. En sån får alla utbytesstudenter och dem finns för att man ska kunna kontakta någon  så fort det händer något.

Bara någon dag efter detta samtalen ringde EF igen. Då dem berättade att de hittat en skola till mig. Jag fick veta mer och sen sa dem att jag skulle få bo i närheten av en Tysk tjej i samma ålder som mig. Dem berättade också att de letade en värdfamilj till mig men att de fortfarande va oklart vart jag skulle bo och att de kunde dröja enda till avresedatumet innan de hittade en värdfamilj till mig.

Dagen där på ringde EF igen. Denna gången berättade dem att de hade hittat en värdfamilj till mig och jag blev så klart jätte glad. Det som inte uppkom var att de var SAMMA familj som velat ha mig från första början som fåt mig accepterad som deras hostchild.

Det betyder alltså att jag fått den familj som så gärna ville ha mig. Och de känns toppen!
Inte nog med det, dem bestämde sig bara ett par dagar efter det att dem också ville hosta den Tyska tjejen Annelie så jag kommer få ett värdsyskon också!! skit kul

Ni kommer få bild på henne och sådant när jag fått hennes mail från EF.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0