MAIL från världfamiljen

Hej bloggen!

Nu
tänkte jag uppdatera bloggen med lite mer info om min delstat.

Min världmamma Louise berättade att Nampa som jag ska bo i är en ganska stor stad. Den ligger bara 2 svenska mil från huvudstaden Boise. I Bosie finns massvis med shoppingcenter och lite större butiker.

Bosie

Bosie har även ett väldigt känt fotbolls lag som heter Bosie Broncos. Det är det laget som jag ska hejja på ;) Dem är Blåa och Oranga och alla springer runt med deras tröjor på deras Team days även i Nampa då man ofta säger att Nampa tillhör Bosie.

Här är deras stadium som jag kommer att få besöka :D

Louise berättade också att hon vanligtvis får en jätte stark relation med sina utbytesstudenter. Hon verkar vara en skit gullig mamma och hon och jag har redan kommit överens om vad vi ska göra tillsammans. Hon och jag ska åka skidor med andra studenter som hon känner i Nampa. Jag har ju aldrig åkt sidor ( jag vet... skämmas ska man ) Och hon är lika dålig som jag, hon skickade en rolig video. Hennes man Curtis min host dad är den i familjen som kommer köra omkring mig ( a ) Han är den som oftast lagar all mat, och dem ser fram emot att jag ska laga dem svenska köttbullar med lingon. Louise och jag ska även shoppa tillsammans och testa alla Nampas indoor och outdoor pools! Tydligen hade dem ett par stycken och det kostade bara 1dollar att bada en hel dag. Jag lär ju vara där hela sommaren ungefär. För man kan inte bada i vattenfallen tror jag ( a ) haha

Louise och Curtis eller Al som man kallar honom brukar vanligtvis besöka sina utbytesstudenter efter dom lämnat landet. Tyckerr det är jätte roligt eftersom jag gärna skulle vilja visa med Sverige efter jag har fått bo hos dem i ett helt år.
Det känns verkligen som om jag fått en underbar host familiy som bryr sig väldigt mycket om mig och det känns toppen

Återkommer om mer info senare!

Kommentarer
Postat av: jonas

låter jättespännanade! hon verkar vara en sån där mysig bull mamma!!!

2011-04-02 @ 03:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0