Mycket att tänka på


Jag vill bli såhär brun igen...!
Godmorgon bloggen!

Jag ska verkligen försöka vara lite mer aktiv här på bloggen. Tiden närmar sig och det är endast 69 dagar kvar till flytten.
Som säkert många andra utbytesstudenter så har jag börjat fundera lite kring vad jag ska packa ner i min stora resväska. Hellst vill jag bara packa nu med en gång så jag vet att jag får med allt som jag kommer behöva och så. Jag och familjen pratar ganska lite om flytten.. Det är trots allt för andra gången dem skickar iväg en dotter till andra sidan atlanten. Men jag har tvingat dom att vara lika nyfikna på mitt utbytesstudent år. Man märker att mamma tycker detta är jobbigare än när de skickade iväg stora syrran. Jag är ju minstingen som alltid varit lite mer hemma.
Men jag känner mig så redo! Jag vill verkligen komma iväg nu nu nu.

Här är en lista av saker som jag måste fixa innan avresan:

* Köpa present till värdfamiljen. Tänkte kanske köpa något från orrefors glasbruk eftersom det är ganska känt i USA. Sen kan jag ju inte sticka iväg utan lite Svenskt plockgodis till familjen heller.

* Ta min sista hepatit B spruta.

* Ansöka om Visum

* Ta kort till visumet hos en fotograf.

* Fixa med telefonkortet , alltså inte använda mig av det EF rekomenderade eftersom min syster hittade något bättre under sitt utbytessår och som blev billigare för min familj.

* Fika ett visa kort på banken.

* EF avresemöte




Kommentarer
Postat av: Oscar

Boobies <3

2011-05-09 @ 22:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0