San fran del-3

Efter mitt IKEA besök bestämde vi oss för att gå tillbaka till hotellet och käka lite, efter de blev de lite träning för mig Susi och Sandy. Kollade såklart in alla skitsnygga millitärer som var där för att träna, gjorde ingen av oss besviken. haha!
Därefter gick vi hem för att svallra lite framför tv:n med varsin ben and jerrys i handen. Somnade därefter. Blev dock en ganska jobbig natt för mig, tydligen är min mage inte helt nöjd med mig och jag gick och spydde 3 gånger den natten. hur eller hur så mådde jag fint dagen där på när vi vakna.

Dag-3 åkte vi för att lämna Kortnai och barnen hos Kortnais bardoms kompis. Sen bar det ut över Golden Gate bridge och mot San Fransisco igen. Började med en city tour som jag berättade om tidigare och sen vandrade vi ner mot pier 33. Plockade upp lite mat på vägen också för att sedan ställa oss i kön mot Alcatraz.
Vi spenderade några timmar på ön för att gå och kolla och bli guidade. En av männen berättade historier om folk som hade bott på ön och hur dem försökte fly. Väldigt intressant att se.
Sen fick vi också gå runt och kolla i deras cellar med ett kasettband och lyssna på fångarna som varit där och deras historier. Helt klart värt att åka dit. De va ganska så spöklikt










cellarna

har tyvärr inte så många bilder från just fägelset eftersom jag själv glömde min camera. Sandy har de flesta bilder och så fort hon skickar dem kommer de komma upp här på bloggen.



Efter att ha spenderat halva dagen på Alcatraz( och nästan missat båten hem ) så kom vi i land på Pier 33 igen. Bestämde oss för att äta Pasta. De var sjukt gott och mättande så när vi var klara bestämde vi oss för att göra någite lugnare och lunkade ner mot vaxmuseeumet. Som blev en liten besvikelse. Men jag ville verkligen gå dit eftersom vi inte har den möjligheten i Sverige och man vet ju aldrig när man kommer få den igen, kostade trors allt bara 60svenska kronor så de var ju ingen förmögenhet jag la ner på det direkt.


Jag och sandy med hitler och gänget.




jag och mina kära vänner från titanic!

Nähe.. nu är jag trött och ska sova. Resten av resans historia får ni veta imorgon, då de för övrigt är thanksgiving! whoho! aja puss på er bloggläsare

godnatt, USA
godmorgon Sverige


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0