Histroy day

Gick och la mig halv 7 igår och sov hela natten tills klockan ringde. Gutt ! Fasen va jag kan sova ( tydligen )
Fast ett duntäcke och mina 5 kuddar hemma i sverige hade nog fått mig att sova yttligare 3timmar! 

Nu sitter jag och plugga historia, pallar dock inte bry mig så himla mycket :D mohaha..
Juste! Hände en rolig sak igår i skolan. Det var nemligen något som heter Histroy day i skolan. Det är ett procejt som vi hållt på att jobba på i en månad. Uppgiften var att skriva en 4sidig uppsats om ett ämne som passade in till Recation, Reform and Revoluion . Jag valde att vara lite halv lat och tog ämnet , Aboriginerna eftersom det är något jag jobbat med förr, dock på en helt annan nivå med helt andra frågeställningar.
Hur som helst så slutade det faktiskt väldigt intressant. Så det vi gjorde igår var att alla på hela skolan hade med sitt projekt och representerade det inför 2 par dommare. Alla hade presenterat sina projekt olika. Vissa med hemisdor, andra med teater preformances och några med en board. Jag gjorde en board som ni ser på bilden nedan (:

Så idag fick vi våra betyg och fick reda på vilka som går till National History day och får tävla med andra. Jag var en av dem, faktiskt stolt över mig själv eftersom jag fick bättre betyg än väligt många i min klass. Jag som knappt ens lagt ner så mycket energi och tid på min board. Hade mina betyg räknas så tror jag att ja hade lagt ner lite mer energi i det hela då kanske jag hade fått full score :) Dock har jag valt att inte åka till National Histroy day..eller jag har inte bestämt mig ännu. De kommer kännas fett pinsamt att tävla mot massa jätte seriösa folk som lagt ner all tid. Vet med andra ord att jag inte kommer ha en chans där. haha



Såhär såg min board ut. Den är ganska stor dock , vilket inte syns riktigt på bilden.


Kommentarer
Postat av: Lilla Mamma

BRA Jobbat Skrutteluttan!!!!<3

2012-02-08 @ 16:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0