Min amerikanska alla<3dag

Så,

Alla hjärtans dag är så mycket större i USA. Butikerna går all in med allt, ballonger och gosedjur och allt i rosa och rött. Vädligt häftigt faktiskt.

Mina alla hjärtans dagar har alltid varit ganska vanliga i Sverige då jag faktiskt aldrig haft en pojkvän på alla hjärtans dag. Förra året hade jag dock en flirt som jag fick victoria secrets saker från.. men som inte bodde i närheten och som jag inte träffade den dagen.
Mina alla hjärtans dagar i Sverige brukar då mest bestå av lite choklad från mammsen och pappsen. Kanske lagar något extra gott till middag men inte mer än det.

Men,

min alla hjärtans dag i USA var över förväntan bra. Jag förväntade mig att försöka va en strong single lady medans alla  skolan fick blommor skickade osv. Då jag på senaste tiden precis blivit "singel" fast ja så kan man inte säga men iaf... LÅNG historia...

Så idag när jag kom till skolan möttest jag av min söta lilla franska flicka Justine. Hon skrattade och gav mig ett bar marinblåa sting trosor ^^. Sen kom Chiara ( italien ) och gav mig världens sötaste ask med en stor kaka.
och så fortsatte det hela dagen...

Har fått så många saker skickade till mig via "skolbud" också. Dennis skickade chokladdoppade skitstora jordgubbar. En fet kaka, en stor ( american big ) blåbärsmuffins och kit kat..
Fick säkert 10 random alla hjärtans dag kort från fol jag verkligen inte förväntat mig ett dugg ifrån. Fick cupcakes och chokladaskar!
Kunde verkligen inte äta allt ^^ Så de som gick att spara kommer jag att spara (:

Hur eller hur kvällen avslutades med middag på Olive Garden en Italensk restaurang där vi beställde in Shrimp pasta. Sen gick vi och kollade kläder och hittade SVENSK DAIM på worldmarket<3 kärlek.. fast köpte ingen för jag har godis för över 1år nu.


Några smågrejer av allt de jag fick ^^


och för er som undrar .. såklart hade jag med mig lite grejer till mina vänner också. Lämnade även en nyckelring och en bok med kort till Kortnai och Susi i morse bara för att visa dem att jag älskar dem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0